• OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • OMX Baltic−0,21%262,46
  • OMX Riga1,09%887,15
  • OMX Tallinn−0,2%1 691,9
  • OMX Vilnius−0,06%1 003,01
  • S&P 500−0,19%5 702,55
  • DOW 300,09%42 063,36
  • Nasdaq −0,36%17 948,32
  • FTSE 100−1,19%8 229,99
  • Nikkei 2251,53%37 723,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%103,34
  • 16.02.16, 11:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Me armastame riigiabi

Eestis kasvab armastus riigiabi vastu isegi juhul, kui ta on keelatud või ebaterve, kirjutab Äripäeva toimetaja Harry Tuul.
Harry Tuul
  • Harry Tuul
Alles see oli, kui keelatud riigiabi tähendas Eesti rahvusliku lennufirma pankrotti. Euroopa Komisjon otsustas mullu novembris, et firma on rikkunud riigiabi reegleid ning peab riigile tagasi maksma 85 miljonit eurot. Niigi vaevu ots otsaga kokku tulnud firmal polnud raha kusagilt võtta ning tegevus tuli peatada.
Selle asemel, et riigi sekkumist piirata, loodi aga ühe uue riigifirma asemel koguni kaks ning neisse paigutati veel lisaks üle 72 miljoni euro. Aktsiaselts Nordic Aviation Group kõrvale, mis justkui tegeleb eestlaste lennutamisega Euroopasse, loodi ka osaühing Transpordi Varahaldus, mille omandusse lähevad riigile kuuluvad transpordivahendid.
Täna selgus, et ka sisuliselt monopolistaatust nautiv Eesti Post on rikkunud riigiabi reegleid. Euroopa Komisjon jõudis riigiabi uurides järeldusele, et 2012. aastal ületas riigilt kojukande toetuseks makstud summa mõistliku kasumi määra. Õnneks on trahv suhteliselt väike, Eesti Post maksab seetõttu riigile tagasi ligi 125 000 eurot, mis on umbes kümnendik 2014. aasta kasumist.
Küsimus pole aga ainult juriidiliselt keelatud riigiabis, vaid ka selles, et riik pakub ebatervet konkurentsi. Näiteks rongifirma Elron suudab piletimüügist teenida üksnes kolmandiku oma tuludest ning ülejäänud kaks kolmandikku on abi maksumaksjalt. Sisuliselt solgib riik toiminud ja vaba transporditurgu. Aga mis parata. Armastus riigiabi vastu näib olevat pime.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.24, 16:29
Kuidas muuta avatud kontor töötajasõbralikuks? Kuidas võimestada tiimi ja edastada keerulisi sõnumeid?
Kiiresti muutuvas ja ebakindlas maailmas vajavad organisatsioonide juhid ja tiimiliikmed pidevat enesetäiendamist. Tallinna Ülikool pakub lisaks mikrokraadidele juhtimist ja organisatsiooni arengut toetavaid tellimuskoolitusi, mida on võimalik kohandada vastavalt vajadusele. Koolitused on teaduspõhised ja praktilised. Uusi õpitud teadmisi ja oskusi on võimalik ettevõtte igapäevatöösse rakendada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele